Povratak u budućnost: Izgradnja pruge Šamac-Sarajevo PDF Ispis E-mail
Administrator   
Saturday, 17 November 2012

ImageNi stotine miliona maraka kredita Evropske banke za obnovu i razvoj, ni sva dostignuća moderne tehnike, ni pravno nasilje prilikom eksproprijacije zemljišta na trasi, nisu puno pomogli na izgradnji autoputa kroz BiH. FBiH je u 2011. godini čak morala platiti 1,71 milion KM po osnovu kamata, jer je iskorišteno tek pet posto novca od sredstava EBRD.

Na današnji dan 1947. godine puštena je u saobraćaj željeznička pruga Šamac-Sarajevo, duga 242 kilometra.

Pruga je izgrađena dobrovoljnim radom omladinskih brigada iz cijele Jugoslavije i inostranstva.

Od 1. aprila do 15. novembra 1947. godine, prugu je gradilo 211.381 brigadira i brigadirki svrstanih u 887 omladinskih radnih brigada. Osim jugoslovenske, na pruzi su radile omladina Poljske, Čehoslovačke, Bugarske, Grčke, Rumunije, Mađarske, Engleske, Italije, Francuske, Danske, Švedske...

Postavljeno je 302 km kolosjeka, ugrađeno 288 skretnica, izgrađno je 107 staničnih zgrada i objekata, od kojih su najveći stanične zgrade u Sarajevu, Zenici i Bosanskom Šamcu, izgrađen je  most na Savi u Bosanskom Šamcu, tunel Vranduk i osam drugih kraćih tunela, ukupne dužine 2.354 metara.

Pruga se gradila pod parolom "Mi gradimo prugu - pruga gradi nas".

Prvi voz je krenuo 16. novembra 1947., a prugu je zvanično pustio u pogon Josip Broz Tito 1948., prilikom otvaranja nove željezničke stanice u Sarajevu.

(AbršaMEDIA) 17.11.2012.

 
« Prethodna   Sljedeća »